Photofreaks
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  PortalePortale  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Religion

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Nashia
Administrator
Administrator
Nashia


Female
Antall Innlegg : 281
M, F eller T? : Fotografere, tegne og make
Registration date : 11.06.2007

Religion Empty
PosteTema: Religion   Religion EmptyTir Nov 06 2007, 18:12

Yeah, you had it coming ; )
De heftigeste iskusjonene, omhandler jo som regel religion...
Så nå vil jeg helst att dere skriver deres meninger her ;P

(Bare slik att jeg ikke glemmer det...) Ingen personangre! Dere skal være åpne for andres meninger også! Husk att dere også kan prøve å se det fra den andre partens vinkel...

Tror dere det finnes en gud oppe der? En gud som kikker ned på oss, og ser om alt står bra til? En gud som som mener vi skal følge de 10 bud, og om du ikke gjør det, går det rett til Helvette... men likevell er han glad i deg? Eller tror du vi er alene her... Att alle bare blir født, lever og dør, uten noe mer vissvass. Hvor kommer vi egentlig når vi dør?
Til Toppen Go down
http://nashianamiia.deviantart.com
Tojiil
Tilskuer
Tilskuer
Tojiil


Female
Antall Innlegg : 20
Age : 32
M, F eller T? : Fotograf, teiknar og litt smått med bileteredigering ^^
Registration date : 02.11.2007

Religion Empty
PosteTema: Re: Religion   Religion EmptyTir Nov 06 2007, 18:37

Eg hatar eigentleg slike debattar om religion og slikt, men eg må svare, uansett kva eg gjer xD [Sjølv om det vil gå utover norsk og engelsk leksene mine no...]

Men eg kan då sei sjølv at eg faktisk ikkje er religiøs. Eg tilhøyrer ingen religion. Greitt nok, eg er døypt i kjerkja, men er borgarleg konfirmert.
Meininga med livet, det veit eg eigentleg ikkje. Det er ei meining at vi er der, men kva det er, det får vi ikkje vite. Og etter at vi er ferdig her, så trur eg og at vi kjem ein anna plass, som kan likne på jorda. Men ikkje noko slikt tull som himmelen der det er ein gud som styrar og så liknande. Dette er berre noko vi har dikta opp. Joda, no kan folk kome her og sei til meg, "Kva skjedde då?" "Korleis klarte han ditt?" "Korleis klarte han datt?" Joda, det har eg eigentleg ikkje ein klar formeining om.
Men når Jesus gjekk på vatnet, som dei seier i bibelen, så trur eg det anten var grunt, slik at han kunne stå der, eller at han stod på noko.
Og ja... Utvandringa frå Egypt? Den har funne stad ja, det kan eg sei. Men desse 10(?) landeplagene, har neppe funne stad, det sat eg og ei i klassa å diskuterte for ikkje så lenge sida. Og når dei skulle over raudehavet? Jo, då var det mange grunnar der. Det kan ha vore eit vulkanutbrot, der lavaen har hamna på vatnet. For dette stivnar og flyt litt, før det synkjar til bunnen, og då kan dei egyptiske folka ha kome, køyrd over det, og ja... Blitt med lavaen ned. Det var ei av teoriane eg og ho i klassa "diskuterte".

No seier eg ikkje at eg har noko i mot religion, for eg kjenner folk som er sterkt truande, som er kjempe kjekke personar! Very Happy Det er berre det at eg ikkje klarar å tru sjølv.
Til Toppen Go down
http://tojil.deviantart.com
Nashia
Administrator
Administrator
Nashia


Female
Antall Innlegg : 281
M, F eller T? : Fotografere, tegne og make
Registration date : 11.06.2007

Religion Empty
PosteTema: Re: Religion   Religion EmptyTir Nov 06 2007, 20:25

Det er forskere som har funnet forklaring på mange av tingene som er påstått skjedd i bibelen. F.eks. Jesus død... Da han ble hengt på korset, sa han att han var tørst. Da var den en mann som festet en svamp med vin på til en gren, slik att Jesus kunne "drikke" av den. Men hva om det egentlig ikke var vin? Så vidt jeg husker, var det en eller annen plante-saft-sak som gjorde att du virket død, når du egentlig ikke var det, og/eller att du tålte veldig mye smerte.
Noas Ark har dere selvfølgelig hørt om... Og før Jesus tid, var det faktiskt en stor oversvømmelse rundt om der hvor kristendommen/jødedommen "kommer fra". Altså ble den verdenen de kjente til oversvømt. Men Noas ark tror jeg nok ehller er folks "forklaring" på hvordan dyrene da kunne leve etterpå.
Har hørt flere ting også... Men gidder ikke fortelle om dem xP
Men husk att bibelen levde lenge på folkemunne, så alt kan faktiskt ikke stemme sånn helt 100%.

Jeg for min det er ikke religiøs... Jeg tror religionene er noe man har for å få forklaring på ting. Himmelen tror folk tror på fordi det er så grusomt å tro att når man er død, er mann borte for godt. De 10 bud er en ypperlig måte å holde fred på, spesielt det att om du ikke følger dem gjør att du havner i Helvette. Kansje det bare var Moses som ville att folket skulle følge budene, og dermed sa att de kom fra gud?

Jaja... Mine meninger ialfall... x]
Til Toppen Go down
http://nashianamiia.deviantart.com
Apariciòn
Moderator
Moderator
Apariciòn


Female
Antall Innlegg : 295
Age : 32
M, F eller T? : Fotograferer, making og tegning.
Registration date : 27.06.2007

Religion Empty
PosteTema: Re: Religion   Religion EmptyLør Nov 10 2007, 18:11

Ja.. Nå er jeg både døpt og konfirmert i Kyrken xD
Men det skulle jeg gjerne gjort annerledes... Jeg er ikke
Kristen og tror ikke på en drit av det som folk sier om Gud, Jesus og Moses og alle de andre dustene.
Jeg trodde før, helt til 'Gud' tok det mest verdifulle i livet mitt!
Jeg har lyst til å drepe han for det! Og det mener jeg...
Hadde han bare vært i menneskeform og jeg visste hvem det var.
Jeg hadde ikke brydd meg om jeg havnet i fengsel, jeg ville ikke angret og jeg hadde elsket det!
Men tilbake til religioner.. Jeg har ikke noe i mot de som tror, jeg er venn med en fyr som er Kristen og han er kjempe kul og morsom.
Men nå har jeg 'mistet' mange venner, noe som får meg enda mer til å tvile på at det skjer noe oppi himmelen.
F.eks. viss det finnes en Gud, hvorfor lar han alt det fæle skje på Jorden? Hvorfor lar han det ikke komme en komet, en flom, eller noe annet som utsletter oss slik at han kan på nytt skape folk inn i sitt 'bilete' som lærer'n sier..

Skikkelig skuffing av ham der oppe om han fins!
Stjele mitt kosteligeste, som jeg elsker over alt på Jord og HImmel og alt det som er...
Til Toppen Go down
http://Kratzima.clicboard.com
Nashia
Administrator
Administrator
Nashia


Female
Antall Innlegg : 281
M, F eller T? : Fotografere, tegne og make
Registration date : 11.06.2007

Religion Empty
PosteTema: Re: Religion   Religion EmptySøn Nov 11 2007, 17:35

Ok... Bare la oss late som om jeg er kristen nå...

Om gud hadde latt alle gode mennesker leve, hadde ingen kunnet dø... Så enkelt er det. Alle mennesker har noe godt i seg, og alle har noe vondt i seg. Det finnes ikke noe slikt som gode og onde mennesker, men mennesker som har opplevd så mye vondt att de ikke lenger klarer å holde styr på hva som er dumt og bra gjort. Jeg blir nesten litt irritert når jeg leser ting som "Jeg tror ikke på gud fordi jeg har mistet så mange jeg er glad i på grunn av han". Seriøst... Det er jo ikke slik att "gud" sier "Han skal dø, han skal leve, han skal leve og... han skal dø." Det kommer noe godt ut av alt som skjer. Selv den mest tragiske ting kommer det noe godt utav, til syvende og sist.

Før var jeg veldig kristen, men så tenkte jeg for mye, og fant ut for mye om kristendommen, og da var jeg plutselig ikke kristen lenger...
Til Toppen Go down
http://nashianamiia.deviantart.com
Apariciòn
Moderator
Moderator
Apariciòn


Female
Antall Innlegg : 295
Age : 32
M, F eller T? : Fotograferer, making og tegning.
Registration date : 27.06.2007

Religion Empty
PosteTema: Re: Religion   Religion EmptyTir Nov 20 2007, 20:07

Greit.... Jeg var bare litt..opprømt..
Skjønner jeg ikke burde skrive alt jeg gjorde, men vil ikke redigere
det får stå slik det gjør. Nå når jeg leste gjennom det, hørtes jeg jo
nesten ut som en rasist som skjeller ut fargede folk...
Meg ikke være rasist, kan nesten ikke det. Vil ikke hate noen i slekten min, nei jeg er ikke mørk.. Har en adoptert søster fra India..
Til Toppen Go down
http://Kratzima.clicboard.com
Nashia
Administrator
Administrator
Nashia


Female
Antall Innlegg : 281
M, F eller T? : Fotografere, tegne og make
Registration date : 11.06.2007

Religion Empty
PosteTema: Re: Religion   Religion EmptyLør Jan 05 2008, 15:54

Skjønte ikke helt hvor de rasist-greiene var i det innlegget ditt, men det kan vell være det samme... x]
Til Toppen Go down
http://nashianamiia.deviantart.com
Apariciòn
Moderator
Moderator
Apariciòn


Female
Antall Innlegg : 295
Age : 32
M, F eller T? : Fotograferer, making og tegning.
Registration date : 27.06.2007

Religion Empty
PosteTema: Re: Religion   Religion EmptyMan Okt 13 2008, 12:55

Hehe, sant nok. Men jeg misliker henne, og jeg har grunner til det, men jeg hater henne nok ikke. Selv om jeg føler det sånn av og til. Embarassed


Nå skjønner ikke jeg hvorfor jeg skriver svar på et innlegg som sist ble besvart i Januar og vi er i Oktober. *Krise* Men jeg gjør det da.
Til Toppen Go down
http://Kratzima.clicboard.com
Sponsored content





Religion Empty
PosteTema: Re: Religion   Religion Empty

Til Toppen Go down
 
Religion
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Photofreaks :: . Debatt :: Debatt-
Gå Til: